18.03.21 Terugzien WHO CARES

Categorieën: Actueel, Agenda, Lezingen
Trefwoorden: Bericht, cultuur.

Online symposium WHO CARES Zwolle op 18 maart

Het aantal 65-plussers in Nederland loopt op van 2,4 miljoen in 2014 naar 4,6 miljoen in 2040.Door deze ontwikkeling ontstaat er druk op zowel de formele als informele zorg. Daarnaast is vereenzaming een groot risico van ouder worden. Veel steden kampen met dezelfde problematiek en zoeken naar nieuwe vormen van wonen een zorg als katalysator voor wijkvernieuwing.”Een stad die goed is ingericht voor mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben levert een betere stad op voor iedereen” aldus Rijksbouwmeester Floris Alkemade.

De prijsvraag WHO CARES, in 2017 uitgeschreven door de Rijksbouwmeester, in samenwerking met de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving, Stichting Humanitas enArchitectuur Lokaal, heeft pareltjes aan plannen opgeleverd. De ingediende visies inspireren tot ontwikkeling van nieuwe vormen van wonen met zorg. Deze innovatieve en toekomstgerichte plannen verdienen navolging.

Het Zwols Architectuur Podium organiseert een avond waarin we lokale initiatiefnemers op het vlak van wonen en zorg samen brengt. De sprekers gaan met elkaar in gesprek over hun eigen ervaringen, ambities en wederzijdse raakvlakken. Hoe kunnen we de verworven inzichten tot uitvoering brengen? We zenden de avond live uit vanuit Studio Landstede in Zwolle.

–Uitzending terug kijken–

Programma 18 maart 2021 van 19:00-21:15:

Floris Alkemade, Rijksbouwmeester, leidt de avond in

Trude de Vroomen, architect bij Inbo, in gesprek met
Anne-Marie Journee, manager RIBW, over ‘WHO CARES in lokaal perspectief’.

Jan Poolen, architect bij Zeep architecten, in gesprek met
Henk Voerman, manager wonen bij Woningcorporatie Openbaar Belang Zwolle, over ‘WHO CARES in uitvoering’.