24 juni - 11 juli 2021

Voorproefje Architectuur Biënnale Zwolle 2022 smaakt naar meer!

Deze expositie stond gepland in 2020, maar kon niet doorgaan en ook dit jaar niet. Nu hebben we in juni alvast vooruitgekeken naar 2022 en we blikten terug op het thema ‘Bruggen’ van 2016 en ‘Stegen’ van 2018. De locatie voor deze zomerexpositie was het Broerenkerkplein, waar in 2022 ook de Biënnale wordt gehouden.

Speciaal voor deze editie heeft stadsdichter Sarah Lucassen het gedicht Uitgesteld Verlangen gemaakt en voorgedragen bij de opening van de zomerexpositie.

De kracht van deze zomerexpositie zat in de eenvoud, de duidelijke boodschap en de uitstraling. De magie van de locatie, de kleine maquette en de films van de bijzondere transformaties tijdens de vorige Biënnales maakten de bezoekers nieuwsgierig naar de Biënnale in 2022.

De zomerexpositie werd georganiseerd door het BNA architectennetwerk CoZa i.s.m. ZAP. Het organiserende team bestond uit acht Zwolse architecten namens architectenbureaus, waaronder leden van het Zwols Architectuur Podium. De ABZ zomerexpositie heeft plaats gevonden van 24 juni tot 11 juli en sloot aan bij het evenement PROTO, waar creatieve makers werk exposeren in de stad Zwolle.