UAR Zwolle APP

Categorieën: APP, Publicaties, Wandelingen | 0 reacties
Trefwoorden: Zwolle.

Urban Augmented Reality

UAR is de mobiele architectuurapplicatie van het NAi, en geeft met tekst, beeld, archiefmateriaal en film, op een iPhone of een Google Androidtoestel aan de hand van hun positie in de stad middels de camera op uw telefoon extra informatie over gebouwen in uw omgeving.

uarappDoor gebruik te maken van geavanceerde 3D-modellen laat UAR midden in de stad via je telefoon ook zien wat er niet is. De stad zoals zij was, bijvoorbeeld door gebouwen te tonen die er vroeger stonden. De stad zoals zij had kunnen zijn, door maquettes en ontwerptekeningen te tonen van alternatieve ontwerpen die nooit zijn gerealiseerd. En de toekomst van de stad, door artist-impressions te tonen van gebouwen in aanbouw, of gebouwen die in de planning staan. Een kleine greep uit de steden die al in UAR opgenomen zijn: Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Hilversum, Zwolle en Almere.

In Zwolle zijn tal van prachtige woningen en gebouwen in Art Nouveau-stijl te zien, en in dat thema zijn ook een aantal mooie routes uitgewerkt waarmee je Zwolle op een interactieve manier opnieuw kunt ontdekken. Vele publicaties van het ZAP zijn momenteel al (deels) opgenomen in UAR:
– Krullen in Zwolle
– Architectuurgids van Zwolle
– Wandelroute Assendorp
– Wandelroute Kamperpoort / Veerallee
– Fietsroute Holtenbroek

Hoe werkt UAR op je mobiel?

Augmented Reality kan gebruikt worden op telefoons voorzien van een camera, kompas en GPS. Richt de camera op een gebouw en zie in je scherm het gebouw met daaroverheen een digitale informatielaag.

Laat een reactie achter