Theater op locatie

Foto’s: Nat pak, Fakkelteit en watertaxi
Blogs: Creativette Studio Objectief

Bij de bruggen en in De Stelling

Niet alleen de bruggen zelf zijn een attractie tijdens de Biënnale, rond de bruggen worden de zinnen ook geprikkeld en zelfs tijdens de verplaatsing met de watertaxi kunt u verrast worden.

Rodetorenbrug – Fakkelteit

Op Koningsdag verzorgden ze een prachtig optreden samen met het Britten Jeugd Strijkorkest. Op 25 juni zijn ze te gast op de Rode Torenbrug, waar je die dag ook heerlijk kunt loungen op meubels van Ruimtetuig. De jongeren van broedplaats de Fakkelteit maken twee avonden in de week samen beats en raps in Hedon. En dat klinkt vet! Dus chill, lounge en luister!

Stadsdichter Marieke van Bolderen

Zwolle heeft na vier jaar weer een Stadsdichter. Marieke van Bolderen is door de Partij voor Cultuur dictatoriaal benoemd als Stadsdichter van Zwolle. Naast dichter is Marieke ondernemer, schrijver en verteller. Zij combineert poëzie met verhalen en werd in 2013 verkozen tot Jonge verteller van het Jaar. In 2015 stond ze in de Zwolse theaters met haar voorstelling Voor de Leeuwen. Als Stadsdichter wil ze Zwollenaren confronteren met toegankelijke poëzie, het liefst op onverwachte momenten.

MusiXanders – Pelserbrug

Xander Sijperda is bekwaam op de traditionele instrumenten (gitaar, piano en viool), maar richt zich vooral de elektronische muziek. De non-lineaire benadering van elektronische muziekcomposities fascineert hem enorm. Zijn composities zijn gebaseerd op klanken die tot de verbeelding spreken en hij laat zich graag inspireren door andere kunstdisciplines. Zo heeft hij speciaal voor ‘de Kathedraal’ (Pelserbrug) een compositie gemaakt die voornamelijk bestaat uit een verscheidenheid aan Zwolse stadsgeluiden. De compositie zal alleen op zaterdag 25 juni te horen zijn, op het Pelserbrugje. Naast musicus en componist, is Xander docent Sound Design en muziektherapeut.

Nat Pak Collectief (Eileen Slobben & Simon Aantjes) – De Stelling

Zwolle en het water, onlosmakelijk aan elkaar verbonden… In het eerste volledig klimaatbestendige gebouw van Zwolle, de Stelling, geeft het Nat Pak Collectief je een kijkje in de toekomst. Bekijk de tentoonstelling over Zwolle en de band met het water en laat je daarna verrassen door een theatervoorstelling met een knipoog!

Vaar langs de bruggen met de Watertaxi

Op Koningsdag had Zwolle voor het eerst een watertaxi! Op zaterdag 25 juni verbindt de watertaxi de bruggen die door Zwolse architecten voor één dag getransformeerd zijn tot iets bijzonders. Bekijk de bruggen vanaf het water, hoor aan boord hoe ze tot stand zijn gekomen en wordt verrast door de Zwolse stadsdichter met een ode aan de brug. De opbrengst gaat naar Stichting Mag Ik Ook Eens Varen. Zij verbouwen momenteel met vele vrijwilligers een groot schip om daarmee vakanties voor mensen met een beperking en hun families te realiseren.

Belangrijk

Wat: Locatie theater
Wanneer: 25 juni van 10:00 uur tot 17:00 uur
Waar: Bij de vier voetgangersbruggen en in de Stelling (ingang Thorbeckegracht).
Extra: Watertaxi, vaart speciaal tijdens de Biënnale voor “Schipper mag ik ook eens varen”
Toegang: Bij het Theater is de toegang vrij. Meevaren met de watertaxi langs de bruggen ‘kost’ €5,– per volwassene (totale opbrengst is voor de Stichting)

Samen

ZAP in samenwerking met Bureau Links, Buro1Hoog & Creativette

Architectuur Biënnale Zwolle ’16

Op 24 en 25 juni 2016 organiseren het Zwols Architectuur Podium en Club Cele de tweede Architectuur Biënnale Zwolle. Het evenement markeert de start van een meerjarig ontwerp-experiment. Tot en met 2018 zoeken we met architecten, ontwerpers, onderzoekers, Zwollenaren en andere partners naar kansen voor een levendige en klimaatbestendige stad.

Ontdek alle activiteiten op 24 en 25 juni >> www.architectuurbiennalezwolle.nl

Laat een reactie achter