Stadscafé 10 november 2015

Video: Stadscafé [2]
Foto’s: Stadscafé [2]

De Spontane Stad, zó doe je dat! [2]

Op dinsdag 10 november organiseren het ZAP en Club Cele de tweede in een nieuwe serie stadscafés met de titel: “De Spontane Stad, zó doe je dat!”.

Opzet tweede Stadscafé
Tijdens deze tweede avond zijn drie experts aanwezig. Arie Willem Bijl van Titaannetwerk, Boj van den Berg van Urban Greeners en Micha Wijngaarde van Wijngaarde B.V. zullen een korte pitch houden waarin zij zich voorstellen. Daarna zullen zij aan tafel vragen beantwoorden over (mogelijke) projecten langs het water. We gaan deze avond concrete stappen zetten!

Wat kom jij brengen of halen?
Het doel van het tweede Stadscafé is dat we naast het opnieuw bekijken van mogelijke projecten ook gaan onderzoeken wat iedereen kan bieden in een mogelijk project. We vragen je dan ook om na te denken over wat jij kan bieden (grond, geld, begeleiding, expertise, etc) of wat jij nodig hebt voor jouw project. Wat wordt jouw rol van de avond?

Het ZAP nodigt u uit!

Waar
Het tweede Stadscafé vindt plaats op 10 november in Café Foyé in Theater Odeon, Blijmarkt 25 in Zwolle.

Programma 10 november 2015
20:00 uur inloop
20.30 uur pitches
20.40 uur start tafelsessies
21.45 uur terugkoppeling

Deze avond wordt begeleid door onze moderator Eefke Meijerink.

Aanmelden
De entree is gratis, meld je aan voor deze avond door een mail te sturen aan: redactie@clubcele.nl

Optioneel is het mogelijk om vanaf 18.00 uur  het diner van de dag in het Pop-Up restaurant van Café Foyé te nuttigen a €14,95. Reserveren via info@cafefoye.nl

Samen
Stichting ZAP, www.stichtingzap.nl
Club Cele, www.clubcele.nl
Gemeente Zwolle, www.zwolle.nl
Provincie Overijssel, www.overijssel.nl

Deze uitnodiging delen met uw netwerk vinden wij fijn.

Na de reeks stadscafés in het voorjaar waarin we hebben geleerd van de ervaringen en voorbeelden elders over organische gebiedsontwikkeling in de Spontane Stad is het doel nu om concreet in Zwolle aan de slag te gaan.

De serie stadscafés vindt plaats in het kader van het Jaar van de Ruimte waarbij we kennis en ervaring uitwisselen binnen Overijssel. We werken hierin samen met de Gemeente Zwolle, de Provincie Overijssel, Architectuur Centrum Twente, het Rondeel uit Deventer en Saxion Hogeschool. De stadscafés zijn op 13 oktober, 10 november en 8 december.

Terugblik eerste Stadscafé
Tijdens het eerste Stadscafé op 13 oktober hebben we gezocht naar dromen, wensen of ideeën voor projecten langs het Zwolse water. Hier kwamen een paar mooie ideeën uit voort waar we misschien wel mee verder kunnen. Daar willen we achter komen in dit tweede Stadscafé. Oftewel, we laten die ideeën rijpen deze avond! Maar voel je vooral vrij om ook met nieuwe ideeën of initiatieven te komen.