Stadscafé 9 februari 2016

Media: Stentor 11-02-2016, “Wateratelier, Zwolle heeft steigers nodig”.
Foto’s: Stadscafé.
Video: Stadscafé.

Open ‘wateratelier’

Ideeën en plannen gezocht voor Zwolse wateren

Heb je ideeën of plannen voor het versterken van het toerisme en de beleving op en rond de Zwolse wateren? Borrelt er iets maar heb je nog iets meer inspiratie nodig? Doe mee en meld je aan voor een open ‘wateratelier’ op 9 februari 2016 tijdens Club Cele. Tijdens dit atelier verkennen we mogelijkheden en wellicht creëren we samen een kansenkaart!

Op toeristisch vlak zit Zwolle in de lift. Nieuwe trekpleisters als Museum De Fundatie en Waanders in de Broeren spelen daarbij een belangrijke rol. De aantrekkelijke oude Hanzestad met haar stadsgrachten vormt het decor voor de talrijke winkels, horecagelegenheden en toeristische voorzieningen. De stadsgrachten worden nu nauwelijks gebruik, terwijl ze zo aantrekkelijk zijn. Er liggen talloze kansen voor toerisme én beleving, met de stadsgrachten, het Zwarte Water en het Almelose kanaal. Door die kansen te benutten wordt er een prettige sfeer gecreëerd en komen er meer mogelijkheden om te genieten van deze prachtige plekken in Zwolle.

Toeristische mogelijkheden

De gemeente wil initiatieven graag ondersteunen. In Zwolle worden de kansen van de wateren door meerdere partijen onderkend. De laatste jaren is al een aantal initiatieven op en rond de stadsgrachten ontplooid.

Er leven al behoorlijk wat nieuwe ideeën bij ondernemers en bewoners. Maar wellicht heb jij ook wel een idee voor de Zwolse wateren? Iedereen kennen met een idee of plan is natuurlijk niet haalbaar. Daarom is dit hét moment om je aan te melden om samen te verkennen waar we als stad met het water naar toe willen.

Het ZAP nodigt u uit!

Waar
Het Stadscafé vindt plaats op 9 februari in Café Foyé in Theater Odeon, Blijmarkt 25 in Zwolle.

Programma 9 februari 2016
20:00 uur inloop
20.30 uur aanvang en welkomswoord
22.30 uur afronding

Aanmelden
Voor deze bijeenkomst werken Club Cele, ZAP en de gemeente samen. De bijeenkomst krijgt daardoor een wat ander karakter dan gebruikelijk. Er zijn al wat bestaande ideeën welke we gaan samenvoegen met nieuwe ideeën en plannen. Deze vertalen we naar kansen en locaties en mogelijke effecten op de omgeving. Dit leidt tot een kansenkaart.
Aanmelden is gratis en kan via redactie@clubcele.nl

Wij horen graag of je aanwezig bent. Neem gerust andere belangstellenden mee.

Samen
Stichting ZAP, www.stichtingzap.nl
Club Cele, www.clubcele.nl
Gemeente Zwolle, www.zwolle.nl
Provincie Overijssel, www.overijssel.nl

Deze uitnodiging delen met uw netwerk vinden wij fijn.

Het stadscafé is een initiatief van Club Cele en Zap en wordt in samenwerking met de gemeente Zwolle en provincie Overijssel georganiseerd.