Stadscafé ABZ 8 maart 2016

Video: Stadscafé.

Architectuur Biënnale Zwolle 2016

Een vooruitblik

ZAP en Club Cele organiseren samen het Stadscafé en gaan ze het gesprek aan met architecten, ontwikkelaars, kwartiermakers, kunstenaars, kantelaars en vele anderen over De Spontane stad, hoe doe je dat? In deze editie van het Stadscafé kijken we alvast vooruit naar de Architectuur Biënnale Zwolle die op 24 en 25 juni plaats vindt.

Naast het bespreken van initiatieven en het kijken naar mogelijkheden in de stad, wordt ook gekeken naar de programmering van de biënnale. Deelnemende partijen komen aan het woord en samen met hen wordt gekeken naar de aanpak en wat ze te doen staat voor 24 en 25 juni.

Het thema ‘Stad in Beweging’ sluit nauw aan bij het terugkerende onderwerp van het Stadscafé: de spontane stad. Hierin worden verschillende initiatieven die te maken hebben met de stad Zwolle belicht. Zo stond de vorige keer het Zwolse water centraal. Tijdens deze editie werpen we onze blik op de architectuur.

Te gast is o.a.

• Jochem Hilhorst, initiatiefnemer van het project (DIS)CONNECTION. Hier worden vijf brugwachtershuisjes voor vijf weken rondom de Architectuur Biënnale Zwolle getransformeerd tot hotelkamers.
  • Liesbeth Engelsman, Provincie Overijssel, zal te gast zijn om te vertellen over Stadscafé XL op 6 april. Dit zal een avond zijn met verschillende pitches en initiatieven die plaats vinden in Overijssel.

Het ZAP nodigt u uit!

Waar
Het Stadscafé vindt plaats in Café Foyé in Theater Odeon, Blijmarkt 25 in Zwolle.

Programma 8 maart 2016
20:00 uur inloop
20.30 uur aanvang en welkomswoord
22.30 uur afronding

Aanmelden is gratis en kan via redactie@clubcele.nl

Wij horen graag of je aanwezig bent. Neem gerust andere belangstellenden mee.

Samen
Stichting ZAP, www.stichtingzap.nl
Club Cele, www.clubcele.nl
Gemeente Zwolle, www.zwolle.nl
Provincie Overijssel, www.overijssel.nl

Deze uitnodiging delen met uw netwerk vinden wij fijn.

Het stadscafé is een initiatief van Club Cele en ZAP en wordt in samenwerking met de gemeente Zwolle en provincie Overijssel georganiseerd.