Stadscafé 14 juni 2016

Foto’s: Stadscafé en opening
Video: Stadscafé
Video: Opening Expo Windesheim

Verbinden en samenwerken in de spontane stad Zwolle

Club Cele | Stadscafé: De Spontane Stad, zó doe je dat!

Van brugwachtershuisjes tot een watertaxi, van samenwerken met de overheid tot samenwerken met een goed doel: initiatiefnemers in de stad Zwolle werken samen met allerlei verschillende partijen. Het verbinden van mensen en kennis en het creatief omgaan met de stad is wat voorop staat, maar hoe doe je dit precies in Zwolle? Bij het Stadscafé van 14 juni a.s. biedt Club Cele verdieping op dit onderwerp.

Te gast:

– Wethouder Ed Anker,
– Collectief van Zwolse architecten ‘Over de brug’,
– Gebiedsmanager Spoorzone,
– Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte,
– Zwolse architectuurstudenten.

Verrassende ontmoetingen in de openbare ruimte

In voorgaande Stadscafé’s nodigde Club Cele professionals uit die Zwollenaren hebben geïnspireerd en hebben gezorgd dat ze met een andere bril naar hun eigen stad kijken. Door deze avonden hebben mensen elkaar ontmoet, zijn er samenwerkingsverbanden gesmeed en plannen uitgevoerd in de openbare ruimte van Zwolle. Te gast zijn onder andere het Zwols Architecten Collectief, Gebiedsmanager Spoorzone en afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte. Zij zullen op 14 juni vertellen over hun ervaringen, samenwerkingen en de plannen die er nog gaan komen. Zij laten zien hoe je van elkaar kunt leren en hoe je kunt helpen om de stad nog mooier en verrassender te maken!

Leren door te doen

Tijdens het Stadscafé zullen de aanwezigen niet alleen terugkijken, maar juist hun blik vooruit werpen. Zij willen nieuwe mensen enthousiasmeren en betrekken in hun plannen, maar hoe kan dit op zijn best gebeuren? Samen met de gasten formuleren alle aanwezigen die avond tips en tops om zo anderen te kunnen helpen. Ben jij bezig met een project of staat er iets in de startblokken? Dan is deze avond zeker het bezoeken waard!

Opening expositie

‘Transformeer vijf leegstaande Zwolse brugwachtershuisjes tot vijf tijdelijke hotelkamers’. Dat was de ontwerpopdracht voor 28 Windesheim studenten uit binnen- en buitenland van de opleiding Bouwkunde. Dinsdagavond 14 juni opent wethouder Ed Anker de expositie met het beste ontwerp in Café Foyé. Te zien is het zinnenprikkelende ontwerp van een groep van vijf architectuurstudenten uit Zuid-Korea, Roemenië, Frankrijk en Nederland. De expositie is onderdeel van de 2e Zwolse Architectuur Biënnale die plaats vindt op 24 en 25 juni en is te zien tot en met zondag 10 juli.

Het ZAP nodigt u uit!

Waar
Het Stadscafé vindt plaats in Café Foyé (bovenfoyer) in Theater Odeon, Blijmarkt 25 in Zwolle.

Programma 14 juni 2016
Club Cele | Stadscafé begint om 20.30

Aanmelden is gratis en kan via redactie@clubcele.nl

Wij horen graag of je aanwezig bent. Neem gerust andere belangstellenden mee.

Samen
Stichting ZAP, www.stichtingzap.nl
Club Cele, www.clubcele.nl
Gemeente Zwolle, www.zwolle.nl
Provincie Overijssel, www.overijssel.nl

Deze uitnodiging delen met uw netwerk vinden wij fijn.

Het stadscafé is een initiatief van Club Cele en ZAP en wordt in samenwerking met de gemeente Zwolle en provincie Overijssel georganiseerd.

Laat een reactie achter