Stadscafé 10 mei 2016

Categorieën: Video's
Trefwoorden: pop-up, spontane stad, stadscafé.

Livestream: Stadscafé (excuus voor het geluid)

De Spontane Stad, zó doe je dat!

ZAP en Club Cele organiseren samen het Stadscafé en gaan ze het gesprek aan met architecten, ontwikkelaars, kwartiermakers, kunstenaars, kantelaars en vele anderen.

In de stad zijn veel verschillende mensen bezig met mooie initiatieven en spannende ontwikkelingen. Met het Stadscafé wil Club Cele deze mensen samenbrengen en samen kijken wat er gaande is in de stad. Op 10 mei zal het Stadscafé gericht zijn op de spontane stad: te gast o.a. Joop de Boer initiatiefnemer van Pop-Up City. Hij zal inspirerend vertellen over spontane initiatieven in nieuwe stadsdynamieken en hoe men in Zwolle aan de slag kan gaan.

Te gast:

Pop-Up City

Pop-Up City is een platform dat zich bezig houdt met de veranderlijke vormen van steden. Zo vlogen duiven met rugzakjes rond om de luchtvervuiling te meten boven Londen, werden er winkelcentra gebouwd in oude parkeergarages en werden er een groot buurtfeest georganiseerd op allerlei flatbalkons. Joop de Boer zal op 10 mei komen vertellen over hun platform en over creatieve en flexibele oplossingen die hij is tegengekomen in zijn werk. Veel verschillende onderwerpen komen aan bod: cultuur, technologie, duurzaamheid en architectuur. Pop-Up City werkt samen met stadsmakers over de hele wereld die allemaal op hun eigen manier omgaan met problemen en kansen in de stad. Joop de Boer zal laten zien hoe mensen creatief en anders gebruik kunnen maken van hun eigen stad.

Zwolle als creatief gebied

Ook in Zwolle vinden verschillende creatieve pop-up initiatieven plaats. Bijvoorbeeld de Watertaxi die op Koningsdag door de Zwolse gracht voer. Stichting ZAP en Club Cele willen de bezoekers graag in beweging brengen om door middel van creatieve plannen de stad op een andere en meer spontane manier gebruiken. Het Stadscafé is een plek waar deze stadsmakers en enthousiastelingen samen kunnen komen en geïnspireerd kunnen raken.

Het ZAP nodigt u uit!

Waar
Het Stadscafé vindt plaats in Café Foyé in Theater Odeon, Blijmarkt 25 in Zwolle.

Programma 10 mei 2016
Club Cele | Stadscafé begint om 20.30

Aanmelden is gratis en kan via redactie@clubcele.nl

Wij horen graag of je aanwezig bent. Neem gerust andere belangstellenden mee.

Samen
Stichting ZAP, www.stichtingzap.nl
Club Cele, www.clubcele.nl
Gemeente Zwolle, www.zwolle.nl
Provincie Overijssel, www.overijssel.nl

Deze uitnodiging delen met uw netwerk vinden wij fijn.

Het stadscafé is een initiatief van Club Cele en ZAP en wordt in samenwerking met de gemeente Zwolle en provincie Overijssel georganiseerd.