Over ZAP

Categorieën: Over ZAP

Het Zwols Architectuur Podium

Het Zwols Architectuur Podium (ZAP) is een onafhankelijke stichting. Het fundament voor een stevig architectuur-podium- wordt gelegd door een groep enthousiaste vrijwilligers die voor een groot deel werkzaam is in de architectuur en stedenbouw. Onze passie voor de stad Zwolle delen we graag met u. Daarbij worden we ondersteund door een vast schare sponsors en donateurs.

De missie van het ZAP is niet sturend, maar objectief, een podium.

Liefhebbers van de gebouwde stad

Iedereen die geïnteresseerd is in de gebouwde stad kan meedoen aan de activiteiten van het ZAP. We nodigen professionals uit mee te denken en te discussiëren over gerealiseerde bouw, nieuwbouwplannen en te brainstormen over de toekomst van de stad. Maar onze doelgroep is breder:  studenten bouwkunde van Hogeschool Windesheim, belangenbehartigers, sponsoren en andere geïnteresseerden in stedelijke ontwikkeling zijn van harte welkom. Bij het organiseren van activiteiten zoeken we de verbinding met de stad. We doen dit door samenwerking met ontwikkelende partijen, de gemeente, onderwijsinstituten en andere stichtingen en architectuurcentra.

Ontdek de stad

Doe mee met ons en ontdek de stad door middel van gebouw bezichtigingen, lezingen over recente en historische ontwikkelingen. En maak excursies naar andere steden om vervolgens met een flinke dosis inspiratie huiswaarts te keren. De meeste van onze activiteiten zijn gratis. Maandelijks zijn er nieuwe boeiende activiteiten. Sinds 2011 doet het ZAP ook mee aan UAR (Urban Augmented Reality), een applicatie voor de smartphone en een database met informatie over de gebouwde omgeving in Zwolle. Installeer UAR en verbreedt uw kennis over de stad.

Bekijk op ons PODIUM voor inspiratie!

Doel van al onze activiteiten is inspiratie en het delen van vakkennis. Dat alles leidt tot goede, soms betere en misschien wel nieuwe inzichten. En voor de ”leek” geldt; zien hoe de gebouwde omgeving in elkaar zit, hoe het zo bedacht is zoals het is. Dat alles leidt tot betrokkenheid.
Nieuwsgierig geworden? Ja!

Bekijk onze AGENDA voor de actuele programmering!

Volg ons op Twitter, Facebook en LinkedIN. Bij elke activiteit staat aangegeven hoe u zich kunt opgeven. Wilt u op de hoogte gehouden worden via onze mailuitnodigingen? Schrijf u in AANMELDEN

Word donateur van het ZAP!

Kunnen wij u aan de stichting binden met het donateurschap? Dat kost slechts 20,- euro per jaar. Daarvoor krijgt u per activiteit automatisch de uitnodigingskaart thuis gestuurd. Heeft u voorrang bij gelimiteerde activiteiten. Donateurs kunnen bovendien tegen een beperkte vergoeding mee met de zeer gewaardeerde jaarlijkse excursie die het ZAP organiseert.

Kom ook!
Als u durft.