Nieuwe reeks Erfgoedplatform

Categorieën: Erfgoedavonden, Lezingen
Trefwoorden: geschiedenis.

Lezing ‘Woest in Zwolle’ vrijdag 9 oktober 2015

De eerste avond in een serie lezingen, aangeboden door het Zwols Erfgoedplatform.

Dr. Piet Bremer (als ecoloog, bioloog werkzaam bij Provincie Overijssel) vertelt over het oerbos in Zwolle. Prof. Dr. Hans Mol (o.a. werkzaam bij Fryske Academy) gaat in op Ontginnen is monnikenwerk! Ook presenteren wij deze avond de nieuwste uitgave van het Zwols Historisch Tijdschrift. De avond wordt omlijst met zang van a capella koor Blent.

De avond geeft gelegenheid te genieten van verhalen over Zwolle en zijn geschiedenis. Er is bovendien gelegenheid om onder het genot van een hapje en drankje elkaar te ontmoeten en in informele sfeer bij te praten.

Vrijdag 9 oktober 2015
Inloop: 19.30 uur
Aanvang: 20.00 uur

Toegang gratis, consumpties voor eigen rekening.

Organisatie:

Zwolse Historische Vereniging en Historisch Centrum Overijssel

Locatie:

Waanders In de Broeren

Aanmelden:

U kunt zich aanmelden voor deze avond via Waanders In de Broeren: http://www.waandersindebroeren.nl/podium-en-exposities

Over het Erfgoedplatform Zwolle

Deze lezing wordt u aangeboden door het Erfgoedplatform Zwolle.

Dit wordt gevormd door: Stedelijk Museum Zwolle, Historisch Centrum Overijssel, Waanders in de Broeren, Zwolse Historische Vereniging, Vereniging vrienden van de stadskern Zwolle, Zwols Architectuur Podium, Gemeente Zwolle (afdeling Archeologie en Monumentenzorg), Stichting Levende Stadsgeschiedenis Zwolle, Stichting Stadsherstel Zwolle, Stichting Grote Kerk Zwolle en Het Oversticht.

Extra informatie

Download hier het programma 2015-2016.