13/11 (In)Visible – Het verhaal achter de transformatie van twee monumentale ensembles in Amsterdam

(In)Visible – Het verhaal achter de transformatie van twee monumentale ensembles in Amsterdam – Uri Gilad, Office Winhov.

Op dinsdagavond 13 november organiseert Stichting ZAP in de Stadkamer Zwolle een lezing over transformatie van twee Rijksmonumenten. De lezing wordt gegeven door Uri Gilad, partner van Office Winhov Amsterdam. De lezing wordt gekoppeld aan twee grootschalige transformaties gerealiseerd door het bureau in Amsterdam; het Rijkskantoorgebouw voor Geld- en Telefoonbedrijf tot een vijf sterren hotel met 176 kamers en het voormalige V&D-complex tot nieuw warenhuis. De lezing geeft een exclusieve ‘kijk in de keuken’ en gaat dieper in op het ontwerpproces, gestelde ambitie, methodiek, en uiteindelijke uitvoering.
Office Winhov is een architectenbureau uit Amsterdam met een uitgesproken eigen signatuur. Aan de basis van hun werk staat liefde voor wat vanzelfsprekend is, het verbinden van eenvoud met raffinement en het zoeken naar vanzelfsprekendheid binnen de gestelde opgave. Het bureau is nationaal en internationaal actief, beschikt over een breed portfolio en bestaat uit zo’n 20 medewerkers. (https://www.winhov.nl)

19.30 Inloop
20.00 Start van de lezing

Stadkamer Zwolle, Zeven Alleetjes 1a