In de reeks Erfgoedplatform

Video: Sprekers Erfgoedavond
Foto’s: Erfgoedavond

20 mei 2016

De laatste avond van het seizoen in een serie lezingen, aangeboden door het Zwols Erfgoedplatform.

Bouwen aan de nieuwe Grote Kerk Zwolle

De Grote Kerk is een karakteristiek monument in het centrum van Zwolle. Om dit ook in de toekomst te kunnen behouden zal de Grote Kerk een nieuwe betekenis krijgen. De stichting Grote of Sint Michaëlskerk omschrijft deze ambitie als volgt:
‘De Grote Kerk als kloppend hart van de stad, waar spiritualiteit en cultuur hand in hand gaan”. Naast de religieuze invulling zullen er nieuwe
projecten, evenementen, tentoonstellingen, concerten en lezingen gaan plaatsvinden. De kerk moet kortom weer echt van de stad worden!
De stichting en het Zwols Architectuur Podium (ZAP) willen met afwisselende lezingen aandacht geven aan de geschiedenis van de Grote Kerk, haar bouwkundige ontwikkeling maar ook haar ‘plek’ in de stedelijke samenleving toen en nu. We willen stil staan bij de bredere opgave van  herbestemmen van kerkelijk erfgoed en specifiek de toekomstvan de Nieuwe Grote Kerk in Zwolle met u verkennen.

Organisatie:

Zwols Architecten Podium en Grote Kerk Zwolle

Locatie:

Waanders In de Broeren

Aanmelden:

Via de site van Waanders.

Inloop: 19.30 uur
Aanvang lezingen: 20.00 uur
Toegang gratis, consumpties voor eigen
rekening.

Over het Erfgoedplatform Zwolle

Deze lezing wordt u aangeboden door het Erfgoedplatform Zwolle.
Dit wordt gevormd door: Stedelijk Museum Zwolle, Historisch Centrum Overijssel, Waanders in de Broeren, Zwolse Historische Vereniging, Vereniging vrienden van de stadskern Zwolle, Zwols Architectuur Podium, Gemeente Zwolle (afdeling Archeologie en Monumentenzorg), Stichting Levende Stadsgeschiedenis Zwolle, Stichting Stadsherstel Zwolle, Stichting Grote Kerk Zwolle en Het Oversticht.

Extra informatie

Download hier het programma 2015-2016.