Gebouwbezoek HSK20 29/05

Categorieën: Gebouwbezoeken
Trefwoorden: Bericht, Binnenstad, geschiedenis.

Harm Smeengekade 20

Transformatie

Sacon heeft het ontwerp gemaakt voor de transformatie van het voormalige seniorencomplex De Nieuwe Haven aan de Harm Smeengekade in Zwolle.

Het complex bestaat uit een klooster uit de jaren dertig welke in de jaren zestig, de tijd van ‘licht lucht en ruimte’, deels geamputeerd is en letterlijk aaneengesmeed met een nieuwe, tien lagen hoge, flat. Na jaren goede dienst gedaan te hebben bleek dat de gebouwen begin deze eeuw niet meer voldeden aan de eisen van nu en werd er gezocht naar een nieuwe invulling van het gebied.

Eind mei wordt de eerste fase van de transformatie van het seniorencomplex naar appartementen opgeleverd. Deze fase betreft de herbestemming van de flat tot moderne huur- en koopappartementen. Vanaf juni zullen de bewoners er hun intrek gaan nemen.

Vóór die tijd kunnen we er nog binnen kijken. Daarom willen wij je de kans geven deze binnenstedelijke herontwikkeling te bezoeken. We nodigen je hiervoor van harte uit.

foto bron: www.sacon.nl

Organisatie:

Zwols Architectuur Podium en Sacon en Salverda & Ufkes Apeldoorn

Locatie:

Theodorakapel achter de Harm Smeengekade 20 ingang Lijnbaan, parkeren bij Emmawijk

Aanmelden:

Aanmelden via deze link, Ik meld mij aan

Inloop: 19.30 uur
20.00 Lezing door Hanneke Rinkel (Sacon) en Wilbert van de Weg (Salverda)
21.00 Rondleiding door gebouw
21.45 Borrel in de kapel