Excursie Hilversum

Categorieën: Excursies
Trefwoorden: architectuurcentra, Bericht, foto's, Hilversum.

Foto’s: Sanatorium Zonnestraal Duiker
Foto’s: Raadhuis Dudok
Foto’s: Media park, Dudok-bus-tour, Gooiland

Vrijdag 28 oktober 2016

We vertrekken deze dag ‘s ochtends bijtijds met de bus richting Hilversum.

Ochtendprogramma
Na ontvangst en een kopje koffie gaan we onder begeleiding van een gids een bezoek brengen aan Sanatorium ZONNESTRAAL. Tijdens de koffie begint de introductie met aansluitend de rondleiding. Daarna vliegen we door naar het eind van de 20e en begin 21e eeuw met een wandeling onder leiding van twee gidsen over het MEDIAPARK. Tijdens de wandeling vooral aandacht voor de historie van dit bijzondere stuk van Hilversum en Hilversum als mediastad, wandeling langs Beeld en Geluid, Villa VPRO, het gebouw van het Commissariaat voor de Media en enkele gebouwen uit de jaren 60 en 70.
En of dat nog niet genoeg is rijdt de bus ons verder naar het DUDOK Architectuur Centrum in het RAADHUIS van HILVERSUM. Hier beginnen we met een lezing over Dudok van Irmgard van Koningsbruggen. Aansluitend, het is dan tegen kwart voor één, een lunch-buffet in de BURGERZAAL van het Raadhuis.

Middagprogramma (met medewerking van DUDOK ARCHITECTUUR CENTRUM)
Het middagprogramma begint met een rondleiding door het RAADHUIS onder leiding van twee deskundige gidsen. Daarna stappen we weer de bus in voor een bustour langs het HILVERSUM van DUDOK. Tijdens de bustour is er volop aandacht voor stadsplanning, woonwijken, scholen, utiliteitsgebouwen. Op een aantal plaatsen wordt gestopt voor een kleine wandeling. Afsluitend nuttigen we een diner. Daarna vertrekken we met de bus weer richting Zwolle.

AANMELDEN

Het ZAP nodigt haar sponsoren van harte uit om mee te gaan. Donateurs kunnen tegen gereduceerd tarief deelnemen aan de excursie. Indien de capaciteit van de bus toereikend is, kunnen overige geïnteresseerden eveneens mee voor een bijpassende prijs.

SAMEN

Dudok Architectuur Centrum, www.dudokarchitectuurcentrum.nl