Stadscafé 14 april 2015

Foto’s: Stadscafé 1
Video: Stadscafé 1

Spontane stad hoe doe je dat?

Op 14 april organiseren het ZAP, Club Cele, Gemeente Zwolle en Provincie Overijssel het eerste Stadscafé Spontane Stad en gaan het gesprek aan met inwoners, ondernemers, ontwikkelaars, kwartiermakers, kunstenaars, kantelaars en vele anderen over “De Spontane stad, hoe doe je dat?

Het programma ‘Spontane stad’ is een vervolg op de succesvolle manifestatie StadsK(r)ANS die het ZAP in december 2013 heeft georganiseerd. In deze volgende stap willen we uitzoeken wat er nodig is in de voorwaardelijke sfeer om het proces van de Spontane Stad in te richten. We bieden middels het Stadscafé een platform om met elkaar in gesprek te gaan.

We gaan voor de zomer drie stadscafés organiseren rond het thema Spontane Stad met steeds afwisselende gasten die ons helpen de discussie vorm te geven. Na de zomer gaan we aan de slag met “De Spontane stad, zó doe je dat!”
De serie stadscafés vindt plaats in het kader van het Jaar van de Ruimte waarbij we kennis en ervaring uitwisselen binnen de provincie Overijssel. We werken hierin samen met Architectuur Centrum Twente, het Rondeel uit Deventer en Saxion Hogeschool.

Sprekers
Op deze avond zijn te gast:

Tijdens deze avond worden de ervaringen opgedaan bij het Havenkwartier Deventer met ons gedeeld.

Moderator
Moderator van deze avond is Eefke Meijerink, directeur Creatieve Coöperatie Zwolle

Waar
Het Stadscafé vindt plaats in Café Foyé in Theater Odeon, Blijmarkt 25 in Zwolle.

ZAP nodigt u uit!

Programma dinsdag 14 april a.s.
20:00 inloop Stadscafé & uitreiking Stadsk(r)ans Cahier
20.30 start lezingen
22.00 einde

Optioneel is het mogelijk om vanaf 18.00 uur  het diner van de dag in het Pop-Up restaurant van Café Foyé te nuttigen a €13,50, reserveren via info@cafefoye.nl

Aanmelden
De entree is gratis, meld je aan voor deze avond door een mail te sturen aan: redactie@clubcele.nl

Stadscafé 2 en 3
De volgende Stadscafé’s worden op 12 mei en 9 juni georganiseerd.

Laat een reactie achter