Architectuurlezing Aldo van Eyck 20/03

Architectuurlezing Aldo van Eyck

In maart is het 100 jaar geleden dat Aldo van Eyck werd geboren. Hij was één van de belangrijkste Nederlandse architecten van de 20e eeuw en uitte al in de jaren vijftig stevige kritiek op de heersende (modernistische) bouwpraktijk die volgens hem de menselijke maat meer en meer uit het oog was verloren.

Samen met Jaap Bakema en Herman Hertzberger nam hij zitting in de redactie van het architectuurblad Forum dat binnen de kortste keren werd omgevormd tot een avantgardistisch tijdschrift. Bovendien wist hij de basis te leggen voor een compleet nieuwe architectuurstroming die later door het leven zou gaan als het ‘structuralisme’. Kortom iemand die op zijn ‘verjaardag’ in het zonnetje gezet mag worden. Voor ZAP een mooie reden om Hans de Man uit te nodigen voor een lezing over deze eigenzinnige architect die als geen ander een stempel heeft gezet op de Nederlandse architectuur- en stedenbouw.

Locatie:

de centrale Stadkamer, Zeven Alleetjes

Aanmelden:

Ik geef mij op

Via deze link kun je je aanmelden, max 100 personen.

Inloop: 19.30 uur
Aanvang lezingen: 19.30 – 21.20 uur
Toegang gratis, consumpties voor eigen
rekening.