Erfgoedavond

Video: Erfgoedcafe optreden ArtEZ

25 jaar Vinex & de Zwolse binnenstad

2015 is het Jaar van de Ruimte en de formele ‘opleverdatum’ van de Vinex. Landelijk en lokaal zal hier op verschillende manieren bij stil gestaan worden.

Bij Vinex wordt al gauw alleen aan Stadshagen gedacht maar de Vierde Nota is veel breder dan dat. Er is sinds de jaren negentig op een ongelooflijke schaal in steden geïnvesteerd. In buitenwijken, rond stations, op oude haven- en industrieterreinen maar óók binnensteden. In 1990 was dat overigens geen vanzelfsprekendheid. Steden verarmden zelfs. De Vierde Nota brak met die tendens en bracht investeringen naar de (binnen)stad.

Aan het begin van het Jaar van de Ruimte willen Vereniging Vrienden van de Stadskern Zwolle, het Zwols Architectuur Podium (ZAP) en de gemeente Zwolle met korte afwisselende lezingen terugkijken op 25 jaar bouwen aan de Zwolse binnenstad. Tevens willen wij met u een blik in de toekomst werpen.

ZAP nodigt u uit!

Waar
Waanders in de Broeren, Achter de Broeren 1-3

Programma vrijdag 23 januari a.s.
19:30 uur zaal open;
20:00 uur aanvang.

Aanmelden
De entree is gratis, consumpties voor eigen rekening. Meld je aan voor deze avond door een mail te sturen aan: hahee@waandersindebroeren.nl