25-06: Film The Human Scale #ABZ16

Categorieën: Biënnale, Film

Trailer: The Human Scale

Eenmalige vertoning in Filmtheater Fraterhuis

Op zaterdag 25 juni draait speciaal voor de Architectuur Biënnale Zwolle ’16 de fascinerende film over hoe de architectuur van moderne steden met hun hoogbouw, industrie en snelwegen ten koste gaat van de leefbaarheid.

Zo’n 50% van de wereldbevolking leeft in stedelijke gebieden. In 2050 zal dit percentage stijgen naar 80%. Het leven in een megastad is zowel intrigerend als problematisch. Vanwege deze levenswijze kampen we nu al met brandstofschaarste, klimaatverandering, maar ook eenzaamheid en gezondheidsproblemen. De Deense architect Jan Gehl bestudeerde 40 jaar lang het menselijk gedrag in steden. Hij documenteerde hoe moderne steden menselijke interactie afstoten en is van mening dat we bij het bouwen van steden rekening moeten houden met menselijkheid, interactie en intimiteit. Wereldwijd worden steden als Melbourne, New York en Chongqing nu al geïnspireerd door Gehls ideeën. De film laat architecten en stadsplanners vanuit de hele wereld aan het woord.

Belangrijk

Wat: Film: The Human Scale
Wanneer: 25 juni om 14:30 uur.
Waar: Filmtheater Fraterhuis.
Kaarten: E-tickets of Reserveren.

Architectuur Biënnale Zwolle ’16

Op 24 en 25 juni 2016 organiseren het Zwols Architectuur Podium en Club Cele de tweede Architectuur Biënnale Zwolle. Het evenement markeert de start van een meerjarig ontwerp-experiment. Tot en met 2018 zoeken we met architecten, ontwerpers, onderzoekers, Zwollenaren en andere partners naar kansen voor een levendige en klimaatbestendige stad.

Ontdek alle activiteiten op 24 en 25 juni >> www.architectuurbiennalezwolle.nl