24-06: Officiële Opening #ABZ16

Foto’s: Kick-off
Video: Kick-off

Kick-off ABZ 2016-2018

Op vrijdag 24 juni is de aftrap met korte afwisselende lezingen waarin wordt verteld welke ontwerpopgaven de stad wacht en hoe die op een verrassende, creatieve en inspirerende manier opgepakt kunnen worden. Drie sprekers met zeer verschillende achtergrond gaan vanuit hun eigen praktijk in op de toekomstige ontwerpopgave.

Arnoud Molenaar is afgestudeerd als fysisch geograaf aan de Universiteit van Utrecht. In 2008 werd hij manager van het programma Rotterdam Climate Proof . Met succes leidde hij de stad Rotterdam naar een koppositie op het gebied van innovatief stedelijk waterbeheer en klimaatadaptatie . In 2014 werd Arnoud benoemd tot “Chief Resilience Officer” bij de gemeente Rotterdam en is hij verbonden aan de Internationale Architectuur Biënnale van Rotterdam. De komende edities van 2018 en 2020 staan in het teken van “Resilience City by Design”.

Ard Hoksbergen (1981) vormt samen met Ivar van der Zwan en Milad Pallesh het net opgerichte architectenbureau Workshop. Vanuit hun studio in Amsterdam werken zij aan projecten op verschillende schalen, van kloosterbank tot stedelijke vernieuwing. Met hun werk, waarin ambacht en samenwerking een belangrijke rol spelen, willen ze verleiden in plaats van opdringen.

Ro Koster (1963) en Ad Kil (1965) vormen sinds 2002 RO&AD Architecten. Het doel van het bureau is om de wereld mooier, schoner, vruchtbaarder én leuker te krijgen. Om ontwerpen te maken met een zo groot mogelijke positieve voetafdruk, en daarbij telkens over de eigen horizon heen te kijken.

Voorzitter tijdens deze openingsbijeenkomst is Joep van der Heijden, partner bij communicatiebureau 33graden.

Belangrijk

Wat: Lezingen: Opening en Kick-off Architectuur Biënnale Zwolle 2016-2018!
Wanneer: 24 juni van 19:30 – 21:30 uur.
Waar: Theater Odeon.
Toegang: Voor professionals, genodigden en geïnteresseerden.
Aanmelding: via Theater Odeon zwolsetheaters.nl

Samen

ZAP in samenwerking met Club Cele en IABR.

Architectuur Biënnale Zwolle ’16

Op 24 en 25 juni 2016 organiseren het Zwols Architectuur Podium en Club Cele de tweede Architectuur Biënnale Zwolle. Het evenement markeert de start van een meerjarig ontwerp-experiment. Tot en met 2018 zoeken we met architecten, ontwerpers, onderzoekers, Zwollenaren en andere partners naar kansen voor een levendige en klimaatbestendige stad.

Laat een reactie achter