Over ZAP

Het Zwols Architectuur Podium

Het Zwols Architectuur Podium (ZAP) is een onafhankelijke stichting met als doel architectuur en stedenbouw in de breedste zin van het woord onder de aandacht van het publiek te brengen. Dit doen we in en rondom Zwolle. We bieden geïnteresseerden inzicht in hoe een bouwwerk of gebied tot stand is gekomen.  Dat alles leidt tot betrokkenheid voor deze woonomgeving en tot goede, soms betere en misschien wel nieuwe inzichten. Het ZAP biedt een Podium voor ontmoetingen!

‘De missie van het ZAP is niet sturend, maar objectief, een podium’

Liefhebbers van de gebouwde stad

Iedereen die geïnteresseerd is in de gebouwde stad kan meedoen aan de activiteiten van het ZAP. We nodigen professionals uit mee te denken en te discussiëren over gerealiseerde bouw, nieuwbouwplannen en te brainstormen over de toekomst van de stad. Maar onze doelgroep is breder: studenten (MBO/HBO-bouwkunde), belangenbehartigers, sponsoren en andere geïnteresseerden in stedelijke ontwikkeling zijn van harte welkom.

Bij het organiseren van activiteiten zoeken we de verbinding met de stad. We doen dit door samenwerking met ontwikkelende partijen, de gemeente, onderwijsinstituten en andere stichtingen en architectuurcentra.

Ontdek de stad

Doe met ons mee en ontdek de stad door middel van gebouwbezichtigingen, lezingen over recente en historische ontwikkelingen en natuurlijk de Architectuur Biënnale. Ga met ons mee op excursie naar andere steden om met een flinke dosis inspiratie thuis te komen. De meeste van onze activiteiten zijn gratis.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk onze AGENDA voor het actuele programma!

Word donateur

Onze passie voor de stad Zwolle delen we graag met u. Daarbij worden we ondersteund door een vaste groep sponsors en donateurs. U kunt zich aan het ZAP verbinden met het donateurschap. Dat kost slechts €20,- euro per jaar.

u krijgt van alle activiteiten per mail een uitnodiging
voorrang bij gelimiteerde activiteiten
tegen gereduceerd tarief mee met de jaarlijkse ZAP-excursie