Dinsdag 18 oktober 2022

ZAPFilm: documentaire/biografie City Dreamers

Het Zwols Architectuur Podium start dit jaar een aantal ZAPFilm-avonden. We vertonen op deze avonden films, documentaires, lang en kort, met als centraal thema architectuur en stedenbouw. Dinsdag 24 mei 2022 was de eerste editie en op 18 oktober vindt de tweede plaats met de documentaire/biografie City Dreamers..

• Datum: 18 oktober 2022
  • Waar? De grote zaal van Stadkamer-centrum, Zeven Alleetjes 1a, Zwolle
  • Hoe laat? Start vertoning 19.30 uur
  • Deelname is gratis (ook voor ZAP-donateurs), wel graag vooraf AANMELDEN

Over City Dreamers

Deze documentaire gaat over vier van de belangrijkste vrouwelijke (landschaps)architecten van de twintigste eeuw: Phyllis Lambert, Blanche Lemco van Ginkel, Cornelia Hahn Oberlander en Denise Scott Brown. Vier vrouwen die misschien niet dezelfde naamsbekendheid kregen als hun mannelijke collega’s, maar minstens zoveel bereikten in een wereld die volledig door mannen werd gedomineerd. Met behulp van zeldzaam archiefmateriaal en interviews toont Joseph Hillel hoe deze vrouwen een nieuw perspectief op de stad ontwikkelden. De maker van de film Joseph Hillel zal ‘s avonds via Zoom de inleiding op de film verzorgen.

Meer info en een korte impressie van de film via deze link

Heb je een tip voor een film of documentaire? Stuur deze dan naar info@stichtingzap.nl met een korte motivatie.

Hartelijke groet,

namens ZAP Podiumraad