Dinsdag 27 juli 2021

Herbestemmen & transformatie: stadswandeling

Herbestemmen & transformatie is een stadswandeling georganiseerd door ZAP in samenwerking met Stadkamer. In de maanden juli en augustus stond bij Stadkamer het thema duurzaamheid centraal.  Het ZAP sloot daarbij aan door voorbeelden te laten zien van gebouwen die duurzaam zijn herbestemd.

De wandeling start heel toepasselijk bij Stadkamer aan de Zeven Alleetjes.  Dit voormalige kantoorgebouw werd in 1969 gebouwd als uitbreiding van het kantoorgebouw uit 1941 van de NV IJsselcentrale, nu in gebruik bij de GGD. De bijzondere gevel van Stadkamer is uitgevoerd in Cortenstaal. In de periode 2015-2017 is dit gebouw getransformeerd voor huisvesting van Stadkamer. Hiervoor is het gebouw geheel gestript en opnieuw ingedeeld, waarbij de betonconstructie en de buitengevels werden gehandhaafd.

Zwols Architectuur Podium (ZAP) en Stadkamer nodigen je van harte uit om mee te wandelen met onze aankomende wandelingen. Kijk voor de eerstvolgende stadswandeling op onze agenda. https://stichtingzap.nl/